Amxmodx Kod Anlamları
Moderatör: Moderatörler
-
Konu Sahibi - Mesajlar: 1625
- Kayıt: Cmt Eyl 30, 2017 12:44 pm
- Konum: Samsun
-
- Mesajlar: 2574
- Kayıt: Çrş Ağu 23, 2017 9:17 pm
Amxmodx Kod Anlamları
Çok güzel anlatmış fakat bir yeri eksik. Connectex, bütün komutlardan önce aktif olur. Şu şekilde anlatayım.Taha Demirbaş yazdı: ↑Cum Eki 02, 2020 1:10 am Cevap 3 : connect : oyuncu sunucuya bağlandığı anda etkileşime geçen kodların bulunduğu public tir. connectex le arasında öyle bi fark yoktur. Connectex te oyuncu bağlanırken nicki ip port gibi bilgileri alınabiliyor diye biliyorum.
Oyuncu sunucuya bağlandığı gibi connectex aktif olur, daha sonra connect, authorized, putin diye gider. Connectex de oyuncunun ismini, authidsini, ipsini alabiliyorsun fakat oyuncuya herhangi bir komut yollayamıyorsun (client_cmd vs).
Connect e geldiğimizde oyuncuya komut yollayabilmeye başlıyorsun.
Link: | |
Linklerini gizle |
-
Konu Sahibi - Mesajlar: 1625
- Kayıt: Cmt Eyl 30, 2017 12:44 pm
- Konum: Samsun
Amxmodx Kod Anlamları
Peki, bu eklentilerde public client_putinserver den sonra birkaç şey yazıyorlar değişkenler vs. bunları neden yazıyorlar çalışması için mi?Colditz yazdı: ↑Pzt Eki 05, 2020 1:18 amÇok güzel anlatmış fakat bir yeri eksik. Connectex, bütün komutlardan önce aktif olur. Şu şekilde anlatayım.Taha Demirbaş yazdı: ↑Cum Eki 02, 2020 1:10 am Cevap 3 : connect : oyuncu sunucuya bağlandığı anda etkileşime geçen kodların bulunduğu public tir. connectex le arasında öyle bi fark yoktur. Connectex te oyuncu bağlanırken nicki ip port gibi bilgileri alınabiliyor diye biliyorum.
Oyuncu sunucuya bağlandığı gibi connectex aktif olur, daha sonra connect, authorized, putin diye gider. Connectex de oyuncunun ismini, authidsini, ipsini alabiliyorsun fakat oyuncuya herhangi bir komut yollayamıyorsun (client_cmd vs).
Connect e geldiğimizde oyuncuya komut yollayabilmeye başlıyorsun.
Link: | |
Linklerini gizle |
-
- Mesajlar: 1809
- Kayıt: Cmt Nis 30, 2016 2:46 pm
- Konum: Batman
- Clan İsmi: Ke$`h | Gaming
- İletişim:
Amxmodx Kod Anlamları
32/32'lik bir sunucuda tüm oyuncuların paralarının tutulduğu paralar[33] dizisini düşünün. 5 dakikada bir herkesin parası 5₺ artsın.
paralar[0] -> id'si 0 olan oyuncunun parası : 10
paralar[1] -> id'si 1 olan oyuncunun parası : 10
Bu iki oyuncu sunucudan ayrıldı. Yerine iki oyuncu geldi. Sunucudan çıkan oyuncuların id'si bu yeni kişilere verildi. Yani bu yeni kişilerin parasına ulaşmak istiyorsan yine paralar[0] ve paralar[1] kullanacağız. Ancak şöyle bir sorun var. Bu oyuncular yeni girmesine rağmen 5 dakika sonra alacakları 5₺ ile birlikte toplam 15'er TL'leri olacak. Bunun önüne geçebilmek için oyuncu oyuna girdiğinde başlangıç değeri ataması yapılır. Çıkarken de yapabilirsin ama en sağlıklısı oyuna girdiği andır.
Link: | |
Linklerini gizle |
-
Konu Sahibi - Mesajlar: 1625
- Kayıt: Cmt Eyl 30, 2017 12:44 pm
- Konum: Samsun
Amxmodx Kod Anlamları
Güzel anlattınız teşekkürler Anladım. Başka birşeye aklım takılırsa tekrar konuya yazarım. Tekrardan teşekkürler.amad yazdı: ↑Pzt Eki 05, 2020 2:49 pm32/32'lik bir sunucuda tüm oyuncuların paralarının tutulduğu paralar[33] dizisini düşünün. 5 dakikada bir herkesin parası 5₺ artsın.
paralar[0] -> id'si 0 olan oyuncunun parası : 10
paralar[1] -> id'si 1 olan oyuncunun parası : 10
Bu iki oyuncu sunucudan ayrıldı. Yerine iki oyuncu geldi. Sunucudan çıkan oyuncuların id'si bu yeni kişilere verildi. Yani bu yeni kişilerin parasına ulaşmak istiyorsan yine paralar[0] ve paralar[1] kullanacağız. Ancak şöyle bir sorun var. Bu oyuncular yeni girmesine rağmen 5 dakika sonra alacakları 5₺ ile birlikte toplam 15'er TL'leri olacak. Bunun önüne geçebilmek için oyuncu oyuna girdiğinde başlangıç değeri ataması yapılır. Çıkarken de yapabilirsin ama en sağlıklısı oyuna girdiği andır.
Link: | |
Linklerini gizle |
-
Konu Sahibi - Mesajlar: 1625
- Kayıt: Cmt Eyl 30, 2017 12:44 pm
- Konum: Samsun
Amxmodx Kod Anlamları
Soru 1 : Bir eklenti sonunda bulunan return X; - X'in yerine yazılan kelimelerin anlamları.(Bazen return 0, plugin_handled , 1 vs. yerine return değişken yazılıyor.(buraya nasıl bir değişken atanıyor.)
Soru 2 : En üste yazılan new xxx,xxx,xxx; , buraya ne zaman kelime yazmamız gerekiyor ? yani eklentide yeni bir değişken atayınca mı ?
Soru 3 : Bazı publiclerde id,menu,item yerine victim,inflictor,attacker, vs. yazıyor bunların anlamları ve neden koyuldukları.
Soru 4 : Enum kodu ne işe yarar ?
Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
Soru 2 : En üste yazılan new xxx,xxx,xxx; , buraya ne zaman kelime yazmamız gerekiyor ? yani eklentide yeni bir değişken atayınca mı ?
Soru 3 : Bazı publiclerde id,menu,item yerine victim,inflictor,attacker, vs. yazıyor bunların anlamları ve neden koyuldukları.
Soru 4 : Enum kodu ne işe yarar ?
Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
Link: | |
Linklerini gizle |
-
- Mesajlar: 2175
- Kayıt: Prş Tem 06, 2017 10:44 pm
- Konum: Mersin
- Server Ip/DNS: MoonDeveloperTeam
- İletişim:
Amxmodx Kod Anlamları
bende bildiğim kadarı ile anlatayım, umarım eksik bir şey söylemembestcore yazdı: ↑Cmt Eki 10, 2020 4:31 pm Soru 1 : Bir eklenti sonunda bulunan return X; - X'in yerine yazılan kelimelerin anlamları.(Bazen return 0, plugin_handled , 1 vs. yerine return değişken yazılıyor.(buraya nasıl bir değişken atanıyor.)
Soru 2 : En üste yazılan new xxx,xxx,xxx; , buraya ne zaman kelime yazmamız gerekiyor ? yani eklentide yeni bir değişken atayınca mı ?
Soru 3 : Bazı publiclerde id,menu,item yerine victim,inflictor,attacker, vs. yazıyor bunların anlamları ve neden koyuldukları.
Soru 4 : Enum kodu ne işe yarar ?
Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
s1-cevap: public sonuna yazdığın return kodları o public'e veya döngüye daha sonra ne yapması gerektiğini söyler. mesela:
Kod: Tümünü seç
public dvmgana(id) {
new teams=get_user_team(id);
switch(teams){
case 1: anamenu(id);
case 2: mgtlver(id);
}
return PLUGIN_HANDLED;
Kod: Tümünü seç
public dvmgana(id) {
new teams=get_user_team(id);
switch(teams){
case 1: anamenu(id);
case 2: mgtlver(id);
}
return PLUGIN_HANDLED;
s3-cevap: aslında soruyu biliyorum ama nasıl cevaplayacağımı bilmiyorum, mantığımı kullanarak cevap vereceğim
o public'in kim veya ne için kullanacağını belirtiyor. mesela:
Kod: Tümünü seç
public TakeDamage(victim, inflictor, attacker, Float:damage, damage_bits)
Kod: Tümünü seç
if(is_user_connected(attacker) && is_user_connected(victim) && victim != attacker)
Kod: Tümünü seç
public TakeDamage(victim, inflictor, attacker, Float:damage, damage_bits) {
if(is_user_connected(attacker) && is_user_connected(victim) && victim != attacker)
bildiğim kadarı ile cevap verdim. dört dörtlük bilgim yok maalesef. umarım yardımcı olabilmişimdir.
Link: | |
Linklerini gizle |
-
- Mesajlar: 15
- Kayıt: Çrş Haz 10, 2020 5:50 pm
Amxmodx Kod Anlamları
Cevap 1: geri dönüş değerini ayarlıyorsun bir matematik işlemini bir kaç yerde hesaplattırıcaksın 4-5 farklı yerde aynı kodları yazmak yerine bir fonksiyona atıyıp orda bu işlemleri yaptırıp return ile döndürürsen o fonksiyon o işlemin değerini döndürür örneğinbestcore yazdı: ↑Cmt Eki 10, 2020 4:31 pm Soru 1 : Bir eklenti sonunda bulunan return X; - X'in yerine yazılan kelimelerin anlamları.(Bazen return 0, plugin_handled , 1 vs. yerine return değişken yazılıyor.(buraya nasıl bir değişken atanıyor.)
Soru 2 : En üste yazılan new xxx,xxx,xxx; , buraya ne zaman kelime yazmamız gerekiyor ? yani eklentide yeni bir değişken atayınca mı ?
Soru 3 : Bazı publiclerde id,menu,item yerine victim,inflictor,attacker, vs. yazıyor bunların anlamları ve neden koyuldukları.
Soru 4 : Enum kodu ne işe yarar ?
Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
Kod: Tümünü seç
,
public test(){
new mathvalue = math(1,5);
bu değişkene 6 değer gelecektir
}
public math(val1,val2){
return val1+val2;
}
Cevap 2: orası değişken adı genel bir yapı var dünya geleninde fakat istediğini yazabilirsin new'den sonra değişken adı bölümüne örneğin
Kod: Tümünü seç
new bestcore
new bool:bestcoreb
new Float:bestcoref
new Handle:bestcoreh
Cevap 4: enum bir veri yapısı ve bu yapı oldukça popüler Türkçe anlatım yapmaya kalkarsak konu bitmez eklenti öğrenmeye hevesin olduğuna göre ingilizcenin olması gerek diye düşünüyorum o yüzden bir anlatım konusu ekliyorum alta
https://forums.alliedmods.net/showthread.php?t=140103
Link: | |
Linklerini gizle |
Amxmodx Kod Anlamları
İçinde bulundukları publicin yada stockun , sınıfın eylem bittiğinde geri döndüreceği veriyi belirliyor. retun 0 negatif, 1 pozitif döndürür. Fakat PLUGIN_HANDLED,PLUGIN_CONTINUE gibi kodlar müdahale eder. Genelde publicin çalışmasını bitirmek istediğimiz zaman PLUGIN_HANDLED kullanırız. Fakat arkada başka bir komut dönüyor ya da bir döngü içerisinde sorgulanan değerin atlanmasını ama işlemin bitirilmemesini istiyorsak PLUGIN_CONTINUE kullanırız. Bunlar kullanılan kütüphanelere göre de değişkenlik gösteriyor. Hamsandwich, reapi kütüphanelerinde değişik geri dönüş kodları bulunuyor.
Onların en üste yazılmasının sebebi tüm publiclerden erişilebilir olması gerekmesi. Yani en üstte tanımlanan değişkenler ile birden fazla publicte işlem yapılabilir. Hepsinde aynı veri bellekte tutulur.
id,menu,item menüler ve onların handler publicleri için gerekli olan tanımlamalar. Bunlar menü yazış stiline göre değişecektir. Peşin bir şey yazamam bunlarla alakalı. Ama genelde herkes neredeyse aynı menü kalıbını kullandığı için onlar genellikle her eklentide bulunur.
Victim,inflictor,attacker ler ise oyuncu hasar alınca, ölünce gibi çalışan publiclerde kullanılıyor. saldırganın verisini taşıyan attacker, kurbanın verisini taşıyan victim gibi..
enum'u genelde ben dosyadan ya da bir yerden çektiğim stringleri consta çevirmek için kullanıyorum. tek bir enum değişkeni içerisinde birden fazla veri taşıyabiliyorsunuz. Bir nevi array gibi. Ama tam tanımı bu değil.
Link: | |
Linklerini gizle |
-
Konu Sahibi - Mesajlar: 1625
- Kayıt: Cmt Eyl 30, 2017 12:44 pm
- Konum: Samsun
Amxmodx Kod Anlamları
Hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim çok güzel anlatımlar yaptınız. Kendimizi böyle böyle geliştirmeye çalışacağız artık. Tekrardan teşekkürler.
Link: | |
Linklerini gizle |