Discord sunucumuz açılmıştır, hepinizi bekleriz

https://discord.gg/43gGDQe6tS

[VHE] Bad surface hatası

Harita , model yapım dersleri , araç gereçleri.

Moderatör: Moderatörler


Konu Sahibi
multip0wer
Mesajlar: 187
Kayıt: Çrş Tem 18, 2018 9:08 pm
Server Ip/DNS: 213.238.173.68
Clan İsmi: Dark Prof
İletişim:

[VHE] Bad surface hatası

Mesaj gönderen multip0wer »

Öncelikle merhabalar. Bir zm haritası oluşturmak istedim fakat oyunu açarken bu hatayı aldım (resimde).
Kullandığım Wadlar : cstrike assault ve halflife
Derleme felan yapıp .bsp yi aldım.
Eğer yardımcı olabilecek varsa hemen .map ve .log u verebilirim.
Kullandığım sürüm 3.4
Kullandığım derleyici Batch compiler.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Link:
Linklerini gizle
Linki Kopyala
Kullanıcı avatarı

amad
Mesajlar: 1809
Kayıt: Cmt Nis 30, 2016 2:46 pm
Konum: Batman
Clan İsmi: Ke$`h | Gaming
İletişim:

[VHE] Bad surface hatası

Mesaj gönderen amad »


Posts: 476
monster_robogrunt
View Profile Volcom Mapping

Re: Valve Hammer Editor - Bad Surface Extents
« Reply #1 on: 21 May, 2013, 05:17:48 PM »
Bad Surface Extents happens for a few reasons.

1. You have a "Texture axis perpendicular to face" error.
- Use Alt + P (Check for Problems interface) to see if you have any of these errors. If you do indeed have them, Fix All should do the trick.

2. You have an empty solid entity.
- If an entity is "empty" it means that it no longer takes up any physical space on the grid. The editor has no idea how large or small the brush is, and this normally causes all sorts of problems, especially with the surface properties of the textures on that brush.

There isn't a specific reason why this happens, but it can happen often if the geometry you made your entity out of has an invalid shape (see reason #3)

You can check for empty solids using Alt + P (Check for Problems). If you find an empty solid in the list, you will need to follow these steps to remove it.

a) Click the entry in the Check for Problems interface
b) Click "go to error"
c) Close the Check for Problems interface
d) Press the Delete key

This will delete the empty solid. You will need to repeat these steps until they are all gone

3. You have a solid with an invalid structure.
- This means that the brush is malformed, and has an invalid shape. Usually the brush is concave (its shape caves in on itself, instead of protrudes outward), but these errors can sometimes happen randomly. Invalid brushes cause all sorts of issues with textures, so this could be a huge culprit sometimes.

Use the Check for Problems interface (Alt + P) to locate and fix these.

4. You have a face whose texture proportions are waaaaay out of whack. This is the usual cause.
- This is normally caused when you use 'Fit' on a face that is very very large on a single axis, resulting in a "super-stretched" out texture

Here is what I mean in #4:
Resim
The best way to avoid this is to use the Face Edit Tool
Resim
Use this tool to select individual faces of a block, so that you can edit them individually. Selecting an entire brush, and then using the "Fit" function is what usually causes the issue in the first place, unless the brush is square, or has reasonable proportions on all sides.

If you find faces that are stretched out like this, set their scale back to x 1.0 and y 1.0 and then click the "World" checkbox to re-align the axis


Other than the methods listed above, there isn't really any other way to find the problem brushes stated by the compiler. The GoldSrc hammer doesn't have a Coordinates finder like the Source SDK does, so it's just trial and error I guess

Link:
Linklerini gizle
Linki Kopyala
Kullanıcı avatarı

mr1mr2
Mesajlar: 519
Kayıt: Çrş Oca 24, 2018 1:04 pm
Konum: Ankara
İletişim:

[VHE] Bad surface hatası

Mesaj gönderen mr1mr2 »

O kordinattaki nesneyi yanlış kesmişin yani kıvrıları düz değil nesneyi sil veya üzerinde düzgün kes düzelecek sorunun.
Haritanı derlemeden önce son kez " Alt + P " yaparak errorlara bak. Ve kestiğin nesne olunca kontrol et hizasına.

Link:
Linklerini gizle
Linki Kopyala

Red
Mesajlar: 1780
Kayıt: Cum Oca 01, 2016 9:12 am
Server Ip/DNS: x
Clan İsmi: Mr.GaminG

[VHE] Bad surface hatası

Mesaj gönderen Red »

multip0wer yazdı: Pzt Tem 30, 2018 11:35 pm Öncelikle merhabalar. Bir zm haritası oluşturmak istedim fakat oyunu açarken bu hatayı aldım (resimde).
Kullandığım Wadlar : cstrike assault ve halflife
Derleme felan yapıp .bsp yi aldım.
Eğer yardımcı olabilecek varsa hemen .map ve .log u verebilirim.
Kullandığım sürüm 3.4
Kullandığım derleyici Batch compiler.
mr1mr2'ninde dediği gibi kestiğin nesnede sorun var nesneleri kesmek çok önemli bir hatada verilen kordinattaki nesneyi bul sil tekrar her tarafını eşit olacak şekilde kes

Link:
Linklerini gizle
Linki Kopyala
Kullanıcı avatarı

Serhat Öndeş
Mesajlar: 1327
Kayıt: Prş Eyl 15, 2016 1:09 pm
Konum: TURKEY/MERSİN
İletişim:

[VHE] Bad surface hatası

Mesaj gönderen Serhat Öndeş »

sorun devam ediyorsa log at bakalım

Link:
Linklerini gizle
Linki Kopyala

Konu Sahibi
multip0wer
Mesajlar: 187
Kayıt: Çrş Tem 18, 2018 9:08 pm
Server Ip/DNS: 213.238.173.68
Clan İsmi: Dark Prof
İletişim:

[VHE] Bad surface hatası

Mesaj gönderen multip0wer »

Hepinize teşekkür ederim problemi çözdüm.

Link:
Linklerini gizle
Linki Kopyala

Mr.Ardakadir
Mesajlar: 7
Kayıt: Cum Ara 04, 2020 11:28 pm

[VHE] Bad surface hatası

Mesaj gönderen Mr.Ardakadir »

multip0wer yazdı: Çrş Ağu 01, 2018 12:57 am Hepinize teşekkür ederim problemi çözdüm.
proplemi nasıl çözdünüz acaba

Link:
Linklerini gizle
Linki Kopyala

Konu Sahibi
multip0wer
Mesajlar: 187
Kayıt: Çrş Tem 18, 2018 9:08 pm
Server Ip/DNS: 213.238.173.68
Clan İsmi: Dark Prof
İletişim:

[VHE] Bad surface hatası

Mesaj gönderen multip0wer »

Kesimleri doğru düzgün bir şekilde yapın aşırı büyük objeler çizmeyin fit atmayın. Onun dışında bu haritayı kullanmamıştım başlı başına bir çöptü. Zaten ilk çizimimdi. Sonradan bayağı geliştik tabi.

Link:
Linklerini gizle
Linki Kopyala
Cevapla