Map Yapım Programı -Tam Anlatımlı Resimli-
Gönderilme zamanı: Pzr Haz 21, 2020 3:28 pm
Öncelikle iyi forumlar iyi eğlenceler csd ailesi.Bu konuda nette tam bir paylaşım göremedim ve hala valve hammer programı kullanan arkadaşlar görüyorum.Valve hammer eski programdır ve güncellemesi olmadığından çok zor kullanımı ve hataları var.Elimden geldiğince size en iyi şekilde anlatmaya çalıştım programın kurulumu ayarları , derleme ekranı fgd dosyaları herşeyiyle anlattım unuttuğum konular olabilir eksik veya yanlışım varsa yorumlarda belirtirsiniz.İçerisinde Wad yapma programıda mevcuttur.
Jack Hammer Editör ve Tüm herşey (fgd ayarlar exeler). (Boyutu 20.4 olduğundan harici siteye yüklenmiştir.CSD upload sınırından büyük)
https://www.dosyaupload.com/smIX
https://dosya.co/gqfv0cmjsv3p/Map_Progr ... .rar.html
https://www.dosya.tc/server29/4fv35f/Ma ... i.rar.html
Ayarlar kısmı resimlerle anlattım , rarın içinde mevcut ; Önerdiğim ve benim kullandığım wad listesi ; siz yine istediğiniz wadı kullanırsınız bunlar örnek.
Önemli ve uygulanması kesin gerekli 2 unsur mutlaka anlatmam gerektiğini düşündüm , bilmeniz gerekiyor.
1. Resim : Duvar yer vs. oluştururken mutlaka null texturesi ile oluşturun.Hem haritanın optimizasyonu hemde haritanın mb. boyutunu düşürmek amaçlı en önemli unsurdur. 2. Resim Clip texturesinin kullanımı.Oyuncunun bir yere geçmesini engellemek istiyorsanız , duvarı çizin ve "clip" texturesi ile kaplayın.Böylece oyuncu oraya geçemez ve boş yere fazladan entity kullanmamış olur ve yine haritanın mb. boyutunu azaltabilirsiniz. 3. ve En önemli unsurlardan biriside haritanızı ne olursa olsun asla kocaman bir sky yapıp içine almayın.derlemeniz Aşırı derecede uzun sürer bir iceworld tarzı mapı bile 2 - 3 dk da derleyebilirken , bir dust2 gibi büyük mapı sadece tavanına sky koyarak derlediğimizde belki 1 - 2 dk sürer.oyuncunun gördüğü şekilde ekleyin ve ışık sızmasını engelleyin yeterlidir.
Herşeyi yaptık mapımız hazır derleyip deneyeceğiz.Derleme ekranındaki eklenmesi gerekenler ;
[ Expert mode için ]
Jack Hammer Editör ve Tüm herşey (fgd ayarlar exeler). (Boyutu 20.4 olduğundan harici siteye yüklenmiştir.CSD upload sınırından büyük)
https://www.dosyaupload.com/smIX
https://dosya.co/gqfv0cmjsv3p/Map_Progr ... .rar.html
https://www.dosya.tc/server29/4fv35f/Ma ... i.rar.html
Ayarlar kısmı resimlerle anlattım , rarın içinde mevcut ; Önerdiğim ve benim kullandığım wad listesi ; siz yine istediğiniz wadı kullanırsınız bunlar örnek.
Kod: Tümünü seç
zhlt.wad ( Dosyaların içinde mevcut )
chateau.wad
cs_assault.wad
cs_bdog.wad
cs_cbble.wad
cs_dust.wad
cstrike.wad
decals.wad
torntextures.wad
camper.wad
excelds.wad ( Gamebanana.com ' dan indirebilirsiniz mevcut )
####### Diğer wadların hepsi cstrike ' klasörünüzün içinde mevcut ###########
1. Resim : Duvar yer vs. oluştururken mutlaka null texturesi ile oluşturun.Hem haritanın optimizasyonu hemde haritanın mb. boyutunu düşürmek amaçlı en önemli unsurdur. 2. Resim Clip texturesinin kullanımı.Oyuncunun bir yere geçmesini engellemek istiyorsanız , duvarı çizin ve "clip" texturesi ile kaplayın.Böylece oyuncu oraya geçemez ve boş yere fazladan entity kullanmamış olur ve yine haritanın mb. boyutunu azaltabilirsiniz. 3. ve En önemli unsurlardan biriside haritanızı ne olursa olsun asla kocaman bir sky yapıp içine almayın.derlemeniz Aşırı derecede uzun sürer bir iceworld tarzı mapı bile 2 - 3 dk da derleyebilirken , bir dust2 gibi büyük mapı sadece tavanına sky koyarak derlediğimizde belki 1 - 2 dk sürer.oyuncunun gördüğü şekilde ekleyin ve ışık sızmasını engelleyin yeterlidir.
Herşeyi yaptık mapımız hazır derleyip deneyeceğiz.Derleme ekranındaki eklenmesi gerekenler ;
[ Expert mode için ]
Kod: Tümünü seç
------------------------------------------------------------------------
"$csg_exe" ye " -nowadtextures " komutu eklenecek ... Bu sayede sadece kullandığınız textureler bsp nin içine gömülecek
böylece haritanızı paylaşırken wad dosyaları gerekmez.
Örnek ;
$csg_exe -nowadtextures "$bspdir/$file
------------------------------------------------------------------------
_______________________________________
"$vis_exe" ye " -full " komutunu ekliyoruz. Böylelikle haritayı tam anlamıyla küçük bir taştan gökyüzüne koyduğunuz güneşe kadar
hepsini en iyi şekilde derler ve bsp yapar.
Örnek ;
$vis_exe -full "$bspdir/$file"
-------------------------------------------------------------------------
_______________________________________
"$light_exe" ye " -extra " komutunu ekliyoruz.Tam anlamıyla bilmiyorum bende ancak ekleyin :)
Örnek ;
$light_exe -extra "$bspdir/$file"
------------------------------------------------------------------------