Round sayma muhabbetini herhangi bir maç botundan çakabilirsin hiç bilmiyor isen. Oyuncuları saydırmayı da for döngüsü ile koşul koyarak yaparsın. Biraz tekniğe dalacağım. Oyundaki herkesin bir numarası vardır, ben 1'imdir, sen 2'sindir, Ahmet Mehmet 22 30 falan. Sen publiclerde id yazarsın ya, işte bu o sayılardır. Konsola status yaz satırların en başlarındaki oyuncuların sayılarıdır. Sunucu maksimum 32 kişi alabildiği için, for döngüsü kullanarak bu sayılar ile oyuncu koşullayıp istediğini yapabilirsin.
Kod: Tümünü seç
new oyuncularinsayisi;
for(oyuncularinsayisi=1; oyuncularinsayisi <= 32; oyuncularinsayisi++){
...işlemler
}
Ben yukarıda oyuncularinsayisi diye bir değişken tanımladım, for içerisinde bu değişkene 1 verdim, oyuncularinsayisi 32 ye eşit olup olmadığını sorguladım ve her geçişte oyuncularinsayisi değişkenini 1 arttırdım. C de for kullanımı diye aratırsan google da yeterli bilgi kaynağı bulursun.
Şimdi, işlemler kısmına devam ediyorum.. For döngüsü ile serverdaki 32 oyuncuyu sayıları ile tanımladım dimi, bunlar üzerinde işlem uygulayabilirim artık. Şimdi koşullara başlayıp değişkenler ile CT ve TE takımı oyuncularını hesaplayacağım.
Global bir değişken tanımlayacağız.
new ctoyuncular, teoyuncular;
Bu tanımlandırmayı public dışında tut. Çünkü diğer publiclerde kullanacağız.
Kod: Tümünü seç
teoyuncular=0;
ctoyuncular=0; //Bunları sıfırlıyorum çünkü fora girdiğinde üstüne eklemesin diye.
for(blabla yukarıdaki){
if(get_user_team(oyuncularinsayisi) == 1) {
teoyuncular++; //Koşul oyuncunun TE olup olmadığını sorgulama, TE olduğu için bu değişkeni 1 arttırdım.
}
else if(get_user_team(oyuncularinsayisi) == 2) {
ctoyuncular++; //Koşul oyuncunun CT olup olmadığını sorgulama, CT olduğu için bu değişkeni 1 arttırdım.
}
}
Bu yukarıdaki for döngüsünü sadece round başlarında çalışacak şekilde ayarla, onuda az çok eklenti düzenlerken anlamışsındır. "register_event("HLTV","YeniEl","a","1=0","2=0");"
Bunları hud içerisinde gösterirken de direkt ctoyuncular yada teoyuncular şeklinde tırnaktan sonra göstereceksin.
Hatta bir iyilik daha yapıp maç botundan çektiğim round sayma olayını buraya atayım, anlayıp yaparsanız ne ala.
Kod: Tümünü seç
public plugin_init(){
register_event("TeamScore","SkorToplama","a")
}
public SkorToplama() {
new team[16],Float:score;
read_data(1,team,15);
read_data(2,score);
if(equal(team,"CT"))
ct_win = floatround(score);
if(equal(team,"TERRORIST"))
te_win = floatround(score);
oynanilan = ct_win + te_win+1;
return PLUGIN_CONTINUE;
}
Şimdi hud çıkartma olayını hamsandwich modülünden spawn kısmını kullanarak yapabilirsin. Her doğduğunda 2 farklı hud çıkart, X ve Y koordinatları aynı olsun, 2. hudun başına ^n^n^n yaz bu sayede 3 alt satıra insin, o hudu kırmızıda yaparsın.